Oesters zijn niet alleen lekker, maar ook nog eens super gezond. Oesters zitten namelijk boordevol vitamines en mineralen. Des te meer reden om jezelf vaker te verwennen met deze heerlijke delicatesse!

Boordevol vitamines en mineralen

Oesters bevatten niet alleen de vitamines A, B1, B2 en D; de weekdieren hebben ook een hoog zink- en magnesiumgehalte. Deze mineralen zijn goed voor je stofwisseling. En wist je dat oesters je beschermen tegen verkoudheid? Bij een tekort aan zink is je lichaam eerder vatbaar voor verkoudheid. Oesters zorgen ervoor dat het zinkgehalte op peil blijft. Daarnaast passen oesters perfect in een cholesterolarm en caloriearm dieet. Ze zijn licht verteerbaar en bevatten slechts 6 calorieën per stuk. Een gezonde keuze dus!

Oesters bewaren

Heb je verse oesters in huis gehaald? Bewaar ze direct na aankoop koel (2 tot 7 °C) en leg ze nooit in water. Zorg er daarnaast voor dat er altijd druk op de verpakking blijft staan. Op die manier blijven de oesters dicht. Heb je al enkele oesters genuttigd en wil je de rest van de oesters graag bewaren voor later? Leg dan iets zwaars op de geopende verpakking, zodat de oesterschelp gesloten blijft.

Houdbaarheid oesters

De exacte houdbaarheidsdatum van oesters vind je op de verpakking. Wil je weten of je de oesters nog kunt eten? Verse oesters herken je altijd aan een gesloten schelp. Soms staat de schelp iets open. Sluit de schelp wanneer je er een tik op geeft? Dan is de oester nog geschikt voor consumptie. Eet smakelijk!